Välkommen till Bokslukarinnan i Kalmars bokblogg

I den här bokbloggen vill jag ge dig en guide till nyutkomna böcker och några av lite äldre datum som jag har läst. Bokrecensionerna spänner över olika genrer; deckare, skönlitteratur, verklighetsskildringar, biografier med mera. Ibland kan det vara bra att inte alltid välja det välkända. Gillar du historiska romaner? Kanske att du skulle ge dig i kast med en biografi. Är Camilla Läckberg favoriten? Kanske du skulle ta in på den lite snävare stigen och välja någon debutant. Välj och vraka bland böckerna jag har läst och kommentera gärna.

lördag 13 juli 2019

Ta mig tillbaka av B. A. Paris

Finn och Layla träffas en nyårsafton. Layla har kommit till London där hon aldrig varit förut,
Men Finn tar hand om henne och hon får sova hemma i hans lägenhet,  som han delar med Harry.
De blir förälskade, och senare ger de sig ut på semester.
På en rastplats stannar Finn för att gå på toaletten,  det är mitt i natten så han låser dörren när han går.
När Finn kommer tillbaka är Layla borta, han letar men hittar inte henne.
Det är så han berättade händelsen för polisen.
Tio år senare är Finn förlovad med Laylas syster Ellen, sorgen förde dem samman.
När de ska gifta sig börjar den minsta av en rysk docka komma. De dyker upp  på olika platser,  bara Ellen och Layla vet vad de betyder.
Därefter är det någon som sett Layla och e-post skickas  till Finn.
Är det någon som försöker få honom att tro på att Layla lever, nu efter tolv år.
En psykologisk spänningsroman som gör att man får ifrågasätta allt.
Jag ger den 4 / 5 poäng

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar