Välkommen till Bokslukarinnan i Kalmars bokblogg

I den här bokbloggen vill jag ge dig en guide till nyutkomna böcker och några av lite äldre datum som jag har läst. Bokrecensionerna spänner över olika genrer; deckare, skönlitteratur, verklighetsskildringar, biografier med mera. Ibland kan det vara bra att inte alltid välja det välkända. Gillar du historiska romaner? Kanske att du skulle ge dig i kast med en biografi. Är Camilla Läckberg favoriten? Kanske du skulle ta in på den lite snävare stigen och välja någon debutant. Välj och vraka bland böckerna jag har läst och kommentera gärna.

tisdag 17 september 2019

Jag ljuger ibland av Alice Feeney

Tre saker ska du veta om mig. Jag ligger i koma, Min man älskar mig inte längre och Jag ljuger ibland. Så börjar boken om Amber Reynolds.
Amber ligger i koma hon vet inte vad som har hänt men en olycka vad det inte.
Livrädd och fångad i sin egen kropp, försöker hon komma på vad som hände förra veckan. Hon kan höra men inget annat.
Hennes syster Grace  har en hemlighet och är dominant och Alice gör alltid som Grace vill, ibland mot sin vilja.
Hennes make som hon har insett inte älskar henne längre .
Eller sitt ex som hon var tillsammans med för länge sedan, men han vägrar släppa taget.
Vem av dem vill henne illa. Amber måste vakna innan något mer händer .
En psykologisk spänningsroman som har många vändningar.
Intrigen växlar mellan dåtid, närtid och nutid  för att i slutet knyta ihop historien.
Jag ger den 4 / 5 poäng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar