Välkommen till Bokslukarinnan i Kalmars bokblogg

I den här bokbloggen vill jag ge dig en guide till nyutkomna böcker och några av lite äldre datum som jag har läst. Bokrecensionerna spänner över olika genrer; deckare, skönlitteratur, verklighetsskildringar, biografier med mera. Ibland kan det vara bra att inte alltid välja det välkända. Gillar du historiska romaner? Kanske att du skulle ge dig i kast med en biografi. Är Camilla Läckberg favoriten? Kanske du skulle ta in på den lite snävare stigen och välja någon debutant. Välj och vraka bland böckerna jag har läst och kommentera gärna.

lördag 20 juni 2020

Friheten av Arne Dahl

Sam Berger före detta polis har gjort sig omöjlig hos polisen.
Han har nu starta ett företag som mest utreder försäkringsbrott. Men det går inte så bra.
Molly Blom har försvunnit troligen bärande på hans barn,  om hon inte gjort abort.
Han har verkligen försökt hitta henne.
Sams f.d. poliskollega råder honom att gå i terapi. Sam gör ett försök.
Hon inte bara hjälper honom utan ger honom ett uppdrag.
Sam ska hitta en försvunnen kvinna som kommer att mördas om de inte får hundratusen. Inga poliser får vara inblandad.
Sam ska förmedla pengarna men helst hitta kvinnan.
Han kommer in på okända vägar som innefattar Molly Blom och ryska maffian. 
Det blir många vägar och det blir inte som jag tror.
Jag ger den / / 5 poäng

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar