Välkommen till Bokslukarinnan i Kalmars bokblogg

I den här bokbloggen vill jag ge dig en guide till nyutkomna böcker och några av lite äldre datum som jag har läst. Bokrecensionerna spänner över olika genrer; deckare, skönlitteratur, verklighetsskildringar, biografier med mera. Ibland kan det vara bra att inte alltid välja det välkända. Gillar du historiska romaner? Kanske att du skulle ge dig i kast med en biografi. Är Camilla Läckberg favoriten? Kanske du skulle ta in på den lite snävare stigen och välja någon debutant. Välj och vraka bland böckerna jag har läst och kommentera gärna.

torsdag 8 juni 2017

Allt jag önskar mig av Lucy Dillon

Caitlins liv är en enda röra. Äktenskapet knakar i fogarna. Hon är gift med Patrick en stilig man, men han arbetar alldeles för mycket. Dessutom kontrollerar  han allt. Hennes självförtroende är i botten.
Så en dag i London när barnen ska få träffa tomten,  råkar de i gräl när Joel deras son  spelar pajas. Deras 4- åriga dotter Nancy  önskar att pappa ska försvinna.
Caitlin och Patrick ser  ingen  annan utväg så de  separera. Men allt går i bästa samförstånd  barnen kommer i första hand och ska bo hos pappan varannan helg.
Men när pappan flyttar ut slutar Nancy tala. Hon som brukar prata hela tiden, sjunga och dansa.
Där kommer faster Eva in, hon är änka och bor i ett stort hus med sina mopsar. Ett ensamt liv.
Där ska Patrick träffa barnen sina helger.
Både Caitlin och Eva ser sina liv på ett nytt sätt och upplever vad de innerst inne vill.
Jag ger 3,5 / 5 poäng

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar