Välkommen till Bokslukarinnan i Kalmars bokblogg

I den här bokbloggen vill jag ge dig en guide till nyutkomna böcker och några av lite äldre datum som jag har läst. Bokrecensionerna spänner över olika genrer; deckare, skönlitteratur, verklighetsskildringar, biografier med mera. Ibland kan det vara bra att inte alltid välja det välkända. Gillar du historiska romaner? Kanske att du skulle ge dig i kast med en biografi. Är Camilla Läckberg favoriten? Kanske du skulle ta in på den lite snävare stigen och välja någon debutant. Välj och vraka bland böckerna jag har läst och kommentera gärna.

söndag 5 januari 2020

Rädda mig från farliga män av S. A. Lelchuk

Nikki Griffin arbetar dagtid i en bokhandeln som hon äger tillsammans med en vän.
På natten spårar hon män som misshandlar sina kvinnor.
Nikki arbetade på ett hem som hjälper utsatta kvinnor men efter hjälp återvänder allt för många.
Nu " pratar " Nikki  direkt med männen på deras eget språk.
Samtidigt får hon i uppdrag att spana på andra och blir privatdetektiv.
Samtidigt som hon arbetar i bokhandeln.
Nikki får ett uppdrag från ett Tech bolag i Silicon Valley  att spana på en kvinna som sägs sälja affärshemligheter.
Nikki konfrontera kvinnan som säger att hon är förföljd av farliga män.
Men kvinnan vill inte tala där utan bestämmer en plats där de kan träffas.
Men när Nikki kommer dit är det för sent.
Nu är det Nikki som blir förföljd , när hon försöker ta reda på vad kvinnan ville berätta för henne.
Nikki får mig att tänka på Lisbeth Salander, båda klarar av det mesta.
Jag ger den 3 / 5 poäng

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar