Välkommen till Bokslukarinnan i Kalmars bokblogg

I den här bokbloggen vill jag ge dig en guide till nyutkomna böcker och några av lite äldre datum som jag har läst. Bokrecensionerna spänner över olika genrer; deckare, skönlitteratur, verklighetsskildringar, biografier med mera. Ibland kan det vara bra att inte alltid välja det välkända. Gillar du historiska romaner? Kanske att du skulle ge dig i kast med en biografi. Är Camilla Läckberg favoriten? Kanske du skulle ta in på den lite snävare stigen och välja någon debutant. Välj och vraka bland böckerna jag har läst och kommentera gärna.

torsdag 30 april 2015

Mörka platser av Gillian Flynn

Libby Day ligger i sitt eländiga rum deprimerad och funderar om hon ska orka stiga upp. Hon har aldrig arbetat utan levt av en fond som människor skänkt, efter att hennes mor och två systrar blivit mördade.Libby var då bara sju år. Hon pekade ut sin äldre bror Ben femton år som mördaren. Ben blev fälld på svaga bevis Han har nu varit i fängelset tjugofem år.
En grupp privatspanare kallade Mordklubben tar kontakt med Libby och vill att hon mot betalning  ska hjälpa dem att bevisa att Ben är oskyldig. Vem skulle lättare komma i kontakt med de människor som var involverade. Framför allt vill de tala med Ben och fadern som var alkoholiserad och spelberoende. Modern hade skilt sig från honom men han dök upp när han behövde pengar.
Eftersom Libbys pengar nästan är slut ser hon sin chans att tjäna en hacka på sin tragedi.
Men var Ben skyldig till morden på deras mor och systrarna ?
Kapitlen är från då och nutid där familjen Day berättar sin historia.
Det är inte en vanlig deckare med polisutredning utan en fattig, outbildad och oälskad flicka som söker efter sanningen om vad som egentligen hände familjen.
Boken får av mig 4 / 5 poäng




1 kommentar:

  1. Hej, jag heter "ALLIE REYNA" Jag är från USA. Jag var gift i 7 år med Ruben. Saker började bli ful och vi hade slagsmål och argument nästan varje gång. Det blev sämre vid en tidpunkt som han lämnade för skilsmässa ... Jag försökte mitt bästa för att få honom att ändra sig och stanna hos mig men all insats var meningslös. Jag bad om och försökte allt men ändå fungerade ingenting.

    Genombrottet kom när någon introducerade mig till den här underbara, stora stavningskastaren som till sist hjälpt mig ut ... Jag har aldrig varit ett fan av saker som detta men bara bestämde mig för att försöka motvilligt, för att jag var desperat och lämnade inget val ... Han gjorde speciella böner och använde rötter och örter ... Inom 2 dagar kallade han mig och var ledsen för allt det emotionella trauma han hade orsakat mig, han flyttade tillbaka till huset och vi fortsätter att leva lyckligt. vilket underbart mirakel Baba Egbe gjorde för mig och min familj.

    Jag har introducerat honom till många par med problem över hela världen och de har haft goda nyheter ... Jag tror starkt på att någon där ute behöver sin hjälp. För brådskande hjälp av någon typ, kontakta Baba Egbe nu via hans Email: babaegbetemple@gmail.com eller WhatsApp honom på 7 (926) 512-8701.

    SvaraRadera