Välkommen till Bokslukarinnan i Kalmars bokblogg

I den här bokbloggen vill jag ge dig en guide till nyutkomna böcker och några av lite äldre datum som jag har läst. Bokrecensionerna spänner över olika genrer; deckare, skönlitteratur, verklighetsskildringar, biografier med mera. Ibland kan det vara bra att inte alltid välja det välkända. Gillar du historiska romaner? Kanske att du skulle ge dig i kast med en biografi. Är Camilla Läckberg favoriten? Kanske du skulle ta in på den lite snävare stigen och välja någon debutant. Välj och vraka bland böckerna jag har läst och kommentera gärna.

söndag 5 augusti 2018

Hon som inte vet av Karen Cleveland

Vivianne Miller är analytiker på CIA tillsammans med FBI för att identifiera ryska  spionceller som lever under täckmanteln i USA.
En dag hittar hon en mapp som är på ryska som hon inte förstår. Men under titeln Vänner finns fem kort och ett av dem föreställer hennes man. Hon får panik och raderar mappen.
Vivianne är gift med Mark sedan tio år och har fyra barn.
När hon kommer hem berättar hon för honom och han svarar ja sedan 22 år.
Mark är ryss och när han var föräldralös femtonåring , skolades  han och skickades till USA .
Men han bedyrar att han älskar henne och barnen. Anmäl mig säger Mark, då får mitt dubbelliv ett slut.
Om hon anmälde honom som hon bör, hamnar han i fängelse och hon blir av med arbetet som  har raderat mappen. Vad händer med barnen som alla är i förskoleåldern?
Om hon gör det skulle de stå utan försörjning och den dyra sjukförsäkringen som de behöver till sin yngsta son.
Ska de kunna hålla ihop familjen, lura ryssarna och Mark ska bli fri?
En annulunda spionthriller som blandar spioner och familjeliv.
Jag ger den 4 / 5 poäng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar