Välkommen till Bokslukarinnan i Kalmars bokblogg

I den här bokbloggen vill jag ge dig en guide till nyutkomna böcker och några av lite äldre datum som jag har läst. Bokrecensionerna spänner över olika genrer; deckare, skönlitteratur, verklighetsskildringar, biografier med mera. Ibland kan det vara bra att inte alltid välja det välkända. Gillar du historiska romaner? Kanske att du skulle ge dig i kast med en biografi. Är Camilla Läckberg favoriten? Kanske du skulle ta in på den lite snävare stigen och välja någon debutant. Välj och vraka bland böckerna jag har läst och kommentera gärna.

tisdag 29 september 2015

Livet motorcyklar och andra omöjliga projekt av Katarina Bivald

Anette Grankvist 38 år är ensamstående mor till Emma, när hon flyttar hemifrån för att studera, då upptäcker Anette hur mycket tid som blir över. Det är jobbet på Mat- Extra  hem och gå ta  en öl på Spritköket med sina arbetskamrater. Att det kan bli så mycket tid över. Skaffa dig ett liv säger de till henne. Förut har hon levt som ensamstående mamma nu är hon bara ensamstående.
När hon städat hemmet skinande rent, och försökt låta bli att ringa Emma, för att höra vad hon gör och om allt är bra. Vad ska hon göra?
När Anette var arton hade hon drömmar om att köra motorcykel, bo i villa och klara sig själv. Nu har hon i alla fall klarat sig själv. Nu verkar det som en bra idé att skaffa sig körkort för motorcykel, besöka sin senildementa mamma lite mer och skaffa sig en dejt som hon inte haft sen millennieskiftet.
På körskolan får Anette en snygg och charmig motorcykel lärare men han är tyvärr bara omkring 30 år. Att köra mc är mycket svårare än det ser ut.
En humoristisk måbra bok som driver med vardagliga saker.
3 / 5 poäng från mig.




4 kommentarer:

  1. Det är den trevlig avkoppling

    SvaraRadera
  2. Hej, jag heter "ALLIE REYNA" Jag är från USA. Jag var gift i 7 år med Ruben. Saker började bli ful och vi hade slagsmål och argument nästan varje gång. Det blev sämre vid en tidpunkt som han lämnade för skilsmässa ... Jag försökte mitt bästa för att få honom att ändra sig och stanna hos mig men all insats var meningslös. Jag bad om och försökte allt men ändå fungerade ingenting.

    Genombrottet kom när någon introducerade mig till den här underbara, stora stavningskastaren som till sist hjälpt mig ut ... Jag har aldrig varit ett fan av saker som detta men bara bestämde mig för att försöka motvilligt, för att jag var desperat och lämnade inget val ... Han gjorde speciella böner och använde rötter och örter ... Inom 2 dagar kallade han mig och var ledsen för allt det emotionella trauma han hade orsakat mig, han flyttade tillbaka till huset och vi fortsätter att leva lyckligt. vilket underbart mirakel Baba Egbe gjorde för mig och min familj.

    Jag har introducerat honom till många par med problem över hela världen och de har haft goda nyheter ... Jag tror starkt på att någon där ute behöver sin hjälp. För brådskande hjälp av någon typ, kontakta Baba Egbe nu via hans Email: babaegbetemple@gmail.com eller WhatsApp honom på 7 (926) 512-8701.

    SvaraRadera